Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się, że chciałeś ubrać się do pracy, ale bałeś się zwrócić na siebie uwagę?  Jeśli reszta Twojego biura jest ubrana swobodnie, czy masz konformizm? Zadają nam to pytanie przez cały czas.  Czy nie jest to sytuacja bez wyjścia?  Natknęliśmy się na ten wpis na stronie Penelope Trunk's Brazen Careerist i musieliśmy się nim podzielić, aby dowiedzieć się jak ubrać się do biura z męskiej perspektywy.  

Nie jest zaskoczeniem, że ubieram się jak wiceprezes. Ponieważ ubieranie się tak, jak chce się zostać, jest ważną częścią ogólnej strategii kariery. Zaskakuje mnie to, jak wielu profesjonalistów nie zdaje sobie z tego sprawy lub po prostu decyduje się to zignorować. Ale to nie jest tak proste, jak ubieranie się dla sukcesu. Jest to jeden z tych momentów, w których zbyt wiele lub zbyt mało może zrobić różnicę. Kluczem do ubierania się jak ten, którym chcesz się stać, jest zrobienie tego tylko w 75%. Jeśli pójdziesz za burtę, będziesz oddalać się od swoich rówieśników, dlatego dyskusja o butach VP rzuciła mnie. Nigdy nie chcę oddalać się od ludzi z mojego zespołu. Musisz być ostrożny w tej kwestii.

Oto kilka wytycznych, których powinieneś przestrzegać.

1. Nie wyglądaj, jakbyś za bardzo się starał.

Częścią naszej kultury korporacyjnej jest to, że nie trzeba się stroić, aby być poważnym, ale grupy, które wspieram, to sprzedaż i operacje, i wszyscy oni ubierają się w stylu business casual. Noszą ładne spodnie lub khaki, ładne buty (dużo ECCO, właściwie teraz, kiedy zacząłem zwracać większą uwagę), ale noszą ubrania wysokiej jakości. Postanowiłem więc ubierać się tak jak oni i kupować ładne rzeczy. Staram się inwestować w ładne buty i paski, a także dobrej jakości koszule. Można uciec od kupowania niedrogich spodni - na przykład Dockersów.

2. Nie stawiaj się po złej stronie środka.

Widzę, że wielu ludzi to spieprzyło. Widzą, że niektórzy z tych powyżej nich ubierają się swobodnie, więc wybierają swobodny styl ubierania się. Jeśli chcesz ubierać się tak, jak ci powyżej, celuj w prawą stronę krzywej dzwonowej i ubieraj się tak, jak ludzie sukcesu. Jeśli wszyscy ubierają się swobodnie, to jesteś zdany na siebie, ale zauważyłem, że zazwyczaj istnieje co najmniej lekka korelacja pomiędzy najlepiej ubranymi i najlepiej wykonującymi.

3. Nie ubieraj się więcej niż 30% powyżej swojego poziomu.

Ok, więc niektórzy z was mogą huśtawka Rolex zegarek w swojej pierwszej pracy po studiach, a do ciebie mówię: "Wielki wybór w rodziców". Dla reszty z nas, najszybszym sposobem, aby zdystansować się od rówieśników i tych powyżej ciebie jest overdress część. Powoduje to niezręczność na każdym kroku. Dyrektor generalny nie chce widzieć cię noszącego ten sam zegarek, co ona, ani twój kolega z sąsiedniej kostki, który jest w firmie dwa razy dłużej niż ty. Nie ma nic złego w tym, że możesz się trochę podnieść, ale zachowaj umiar. Najlepiej jest być nieco bardziej zadbanym niż twoi koledzy z cube.

Czy zatem motto dress for the job you want not the job you have nie ma zastosowania? Czy zgadzasz się z powyższymi stwierdzeniami?  Możemy Ci tylko doradzić, że jeśli Twoje biuro jest super casual to najlepiej nie zakładać garnituru codziennie do pracy.  Twój szef może pomyśleć, że idziesz na rozmowę kwalifikacyjną lub może zacząć odczuwać, że Twoim motywem jest uzyskanie ich stanowiska.  W ten sposób nadal będziesz wyglądał profesjonalnie i autorytatywnie, a jednocześnie będziesz pasował do swojego zespołu.

Co tydzień pokażemy Ci nasze przykłady strojów business casual.