Dieta keto jest dobrym sposobem na utratę wagi i ma kilka odmian, które nazywane są terapeutycznymi dietami keto. Terapeutyczne diety keto mogą pomóc w cukrzycy typu 2, funkcjonowaniu mózgu, chorobie Alzheimera i Parkinsona, wspierać osoby przechodzące leczenie nowotworów, poprawić zespół policystycznych jajników i problemy ze skórą trądzikową. Na pierwszy rzut oka wygląda to więc całkiem atrakcyjnie.

@ dietetykzee

Jednak niektórzy ludzie nie chcą kontynuować diety keto, ze względu na skutki uboczne, które mogą wystąpić w ciągu kilku pierwszych dni, kiedy organizm dostosowuje się do nowego reżimu. Przyjrzyjmy się więc możliwym skutkom ubocznym, które możesz napotkać i prostym sposobom radzenia sobie z nimi!

Skutki uboczne diety keto

@ la_femme_col

Keto grypa

W początkowych etapach swojego przełącznika od dawania wątrobie glukozy-cukru z węglowodanów jako źródła energii, może wystąpić jeden lub więcej z tych objawów grypopodobnych. Dzieje się tak, ponieważ przechodzisz od energii z cukru do wykorzystania ketonów, które są tworzone w tłuszczu, aby zasilić swój mózg i ciało.

  • Zaparcia
  • Biegunka
  • Trudności z zasypianiem
  • Zawroty głowy
  • Bóle głowy
  • Drażliwość
  • Skurcze mięśni
  • Bolące mięśnie
  • Niestrawność
  • Nudności
  • Wymioty
  • Brak koncentracji
  • Łaknienie węglowodanów
  • Brak energii

Chociaż ważne jest, aby nie myśleć, że każdy dostaje wszystkie te objawy, możesz doświadczyć kilku z nich. Oczywiście, niektórzy ludzie nie doświadczają żadnych negatywnych skutków. Ale najlepszym sposobem na zmniejszenie jakiegokolwiek dyskomfortu jest podejście do diety keto małymi krokami. Na przykład, zacznij od normalnej diety niskowęglowodanowej przez kilka tygodni.

Pomoże to odzwyczaić organizm od polegania na dużych ilościach węglowodanów i ułatwi organizmowi zaakceptowanie potrzeby spalania tłuszczu jako źródła energii. Następnie, gdy w końcu wyciąć większość węglowodanów z diety, organizm nie będzie miał traumatycznej reakcji i rozwijać objawy niepożądane.

Jak zminimalizować skutki uboczne diety Keto po prostu

Niedobory witamin i minerałów

@ go.picky

Przejście na dietę keto wpływa również na równowagę wodną i minerały w organizmie, co wpływa na proces elektrolizy w sercu. Wystarczy więc dodać dodatkową sól do posiłków lub przyjmować określone suplementy mineralne.

Na przykład, można wziąć 300 mg magnezu dziennie, wraz z 1000 mg potasu, aby zmniejszyć skutki uboczne diety keto. A ponieważ dieta keto nie stosuje ograniczeń kalorycznych, należy spożywać wystarczającą ilość jedzenia, aby zaspokoić żołądek i czuć się odpowiednio pełnym. Dieta keto działa bez pozbawiania się kalorii.

Utrzymywanie dobrego nawodnienia

@ af_nutrition

Innym prostym sposobem na uniknięcie nieprzyjemnych objawów, gdy po raz pierwszy zaczynasz dietę keto, jest picie dużej ilości wody. Możesz czuć się lepiej pijąc więcej wody niż normalnie, ponieważ dieta ketogeniczna wypłukuje wodę z pęcherza moczowego i może powodować odwodnienie.

@ _fitwith_p

A dobre nawodnienie to najlepszy sposób na zmniejszenie objawów, takich jak niezwykłe zmęczenie i skurcze mięśni. W szczególności, jeśli zaczynasz mieć biegunkę, najlepszym sposobem na przywrócenie równowagi jelitowej w organizmie jest zastąpienie utraty płynów, którą to powoduje.

Zmniejsz krótkoterminowo poziom ćwiczeń

Na początku nowego reżimu diety keto, opłaca się zmniejszyć poziom ćwiczeń, dopóki nie pokonasz wszelkich objawów grypopodobnych. Ciało potrzebuje wszystkie swoje zasoby wolne do czynienia z dużą zmianą w jego rodzaju paliwa. Ludzie donoszą, że pierwszy tydzień diety keto jest kiedy jesteś najbardziej prawdopodobne, aby czuć się nadmiernie zmęczony, niestrawność i skurcze.

Więc weź rzeczy łatwe, jak byś z każdym innym dyskomfortem ciała i to minie. W szczególności, jeśli jesteś bardzo aktywnym rowerzystą, biegaczem lub kulturystą, będziesz musiał zrobić sobie przerwę, podczas gdy twoje ciało się dostosuje. Z drugiej strony, delikatna jazda na rowerze, spacery lub joga wypełnią tę lukę w ćwiczeniach i zmniejszą objawy grypy.

Uzupełnij elektrolity

Bardzo ważne jest, aby zastąpić hormony i elektrolity, na które wpływ ma dieta keto. A dieta ketogeniczna obniża poziom insuliny, hormonu, który pozwala organizmowi na dostęp do glukozy - cukru z krwi. To powoduje, że nerki wydalają więcej soli z organizmu. A pewna ilość soli jest niezbędna dla zdrowego funkcjonowania elektrolitów, więc dodaj więcej soli do swoich posiłków, jeśli Twoje kubki smakowe czują, że tego chcą.

Ponadto upewnij się, że jesz pokarmy z diety keto, które zawierają potas lub przyjmujesz suplement. Pokarmy na diecie keto, które są dobrym źródłem potasu to zielone, liściaste warzywa, takie jak jarmuż, który również zawiera naturalne sole, a także brokuły i awokado. Zielone warzywa są również doskonałym źródłem magnezu, który zatrzymuje skurcze, wspomaga normalny cykl snu i zmniejsza bóle głowy.

Zdrowy sen na diecie keto

@ bellysleep

Zmęczenie i uczucie rozdrażnienia mają tendencję do wpływania na wiele osób, gdy zaczynają dietę keto. A jeśli masz problemy ze snem, powoduje to wzrost poziomu hormonu związanego ze stresem, kortyzolu. Tak więc, aby przeciwdziałać ten zestaw objawów można zmienić swoje codzienne nawyki trochę, aby uzyskać dużą nagrodę.

Upewnij się, że nie pijesz żadnej kawy, kawy bezkofeinowej, zielonej kawy, naparu z mięty pieprzowej lub czarnej herbaty, które zawierają kofeinę, późnym popołudniem lub wieczorem. Herbata rumiankowa jest dobra na kwaśne żołądki i stanowi przyjemną alternatywę dla gorących napojów pełnych kofeiny.

  • Relaksująca ciepła kąpiel przed snem jest naukowo udowodnioną pomocą dla snu, szczególnie gdy dodajesz do wody sole Epsom lub kilka kropli lawendowego olejku eterycznego.
  • Jeśli masz prawdziwy problem z bezsennością, zadbaj o to, by w miejscu, w którym śpisz, panowała całkowita ciemność. A to oznacza wyłączenie wszelkich urządzeń technicznych - telewizorów, komputerów, telefonów komórkowych i tabletów.
  • Staraj się kłaść spać i wstawać o tej samej porze każdego dnia i unikaj spania do późna rano, aby uregulować swój wzorzec snu.
  • Jeśli cierpisz na napady głodu, jedz więcej tłuszczów nienasyconych i kontroluj swoje zachcianki na cukier i skrobię.
  • Dobrą wiadomością jest to, że nie każdy doświadczy skutków ubocznych, więc nie martw się o rozpoczęcie diety keto, po omówieniu jej z lekarzem lub dietetykiem.

Skonsultuj się z lekarzem

Ten artykuł jest oferowany jako ogólna informacja na temat skutków ubocznych diety ketogenicznej i nie jest przeznaczony jako porada medyczna. Przed rozpoczęciem nowej diety należy zawsze skonsultować się z lekarzem lub specjalistą, ponieważ dieta ketogeniczna nie jest odpowiednia dla wszystkich i powinna być całkowicie unikana przez niektóre grupy społeczne.

*Kawa bezkofeinowa nadal zawiera pewną ilość kofeiny, która może mieć wpływ na osoby wrażliwe na kofeinę i histaminę.