biurowa-moda.pl

Strona o modzie i tematyce związanej z pracą

Lifestyle

Skuteczność diety 1500 kcal

Skuteczność diety 1500 kcal

Dieta 1500 kcal to jedna z diet redukcyjnych. Pozwala skutecznie, ale w umiarkowanym tempie, pozbyć się tkanki tłuszczowej. Przeczytaj, jak bezpiecznie i na stałe zgubić nadprogramowe kilogramy dzięki niskoenergetycznej diecie 1500 kcal. Przekonasz się, że przepisy są proste i szybkie do przygotowania.

Efekty diety 1500 kcal

Dieta 1500 kcal to dieta niskokaloryczna. Standardowo osoba dorosła ma zapotrzebowanie kaloryczne na poziomie 1800 – 2500 kcal. Jest ono uzależnione od wieku, płci i prowadzonego trybu życia.

Jeśli osoba o takim zapotrzebowaniu będzie przyjmować 1500 kcal dziennie, jej waga zacznie spadać, ponieważ organizm będzie czerpać energię z własnych zasobów (tkanki tłuszczowej), a nie z posiłków.

Przy konsekwentnym stosowaniu diety redukcyjnej można schudnąć około 0,5 kg tygodniowo. Takie tempo uznaje się za bezpiecznie dla organizmu. Poza tym przy stopniowej utracie masy ciała ryzyko efektu jojo jest niższe.

Dieta 1500 kcal proste przepisy

Przygotowaliśmy dla ciebie proste menu o zawartości 1500 kcal. To posiłki, które przygotujesz w domu przy użyciu łatwo dostępnych składników.
Przykład nr 1
śniadanie: jajecznica z dwóch jajek ze szczypiorkiem, kromka pełnoziarnistego pieczywa i warzywa: rukola, kilka pomidorków koktajlowych
drugie śniadanie: kiwi z jogurtem naturalnym albo koktajl owocowy (200 ml maślanki, garść jagód, pestki dyni lub słonecznika)
filet z dorsza lub soli (kawałek 100 – 120 g) z warzywami z patelni i ryżem (50 g)
podwieczorek: smoothie z pomarańczy i łodyg zielonego selera
kolacja: sałatka ze świeżych warzyw ze słonecznikiem, kromka pełnoziarnistego pieczywa

Przykład nr 2
śniadanie: 2 kromki pełnoziarnistego pieczywa z chudą wędliną (najlepiej z indyka) i warzywami (pomidory, ogórki, sałata)
drugie śniadanie: płatki błyskawiczne (2 łyżki) z bananem i jogurtem naturalnym
obiad: 100 g fileta z kurczaka w sosie pomidorowym z ryżem lub makaronem (50 g), sałatka z ulubionych warzyw albo owoców (gruszka + kiwi + kilka winogron)
podwieczorek: dwie kromki chleba wasa z pastą warzywną
kolacja: jajko na twardo z warzywami (mix sałat, pomidory, ogórki)

Jaka powinna być dieta odchudzająca?

Podczas komponowania posiłków w diecie 1500 kcal należy kierować się kilkoma prostymi zasadami.

Po pierwsze lepiej jeść częściej, ale mniejsze posiłki. Najlepiej, by posiłków było 5. Jeśli ktoś z uwagi na tryb życia, czy pracę zawodową, nie może sobie na to pozwolić, powinien postarać się jeść 4 razy dziennie.

Ponadto jedzenie w diecie musi być smaczne i urozmaicone. Osoba, która jest na diecie nie może jej traktować jak kary. Sposób komponowania posiłków powinien być stylem życia i z czasem stać się nawykiem.

W diecie redukcyjnej należy unikać soli. Lepiej próbować doprawić posiłki ziołami. Warto też zrezygnować z gotowych sklepowych sosów – są bardzo kaloryczne i najczęściej zawierają cukier w składzie.

Im mniej przetworzone produkty znajdą się w diecie, tym lepiej. Posiłki oparte na produktach dobrej jakości są zdrowsze i ułatwiają utratę zbędnych kilogramów.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.